Słodycze są od zawsze chętnie wykorzystywanym narzędziem marketingowym. Odmianą słodyczy, która ma szerokie grono wielbicieli są oczywiście krówki reklamowe. Ale czy zastanawialiście się kiedyś nad tym, jakie mogą być reakcje przypadkowych osób, którzy na swojej drodze spotykają darmowe krówki i są zachęcani do poczęstowania się nimi? Reakcje i opinie mogą być bardzo różne, dlatego chętnie przedstawimy wam wyniki ankiety, jaka dla was została przygotowana. Na grupie 100 przypadkowych osób, przeprowadziliśmy krótki test, do którego wykorzystaliśmy krówki reklamowe, zapakowane w specjalnie do tego celu wykonane opakowania z nadrukiem. Częstowaliśmy tymi krówkami przechodniów, pod pretekstem promocji nowego produktu. Spośród 100 badanych osób, zaledwie 40 chętnie się poczęstowało krówkami, bez dodatkowego nakłaniania. 30 ze 100 zdecydowanie odmówiło poczęstunek, nie zwalniając tempa marszu. Kolejne 30 osób dało się przekonać do tego, aby sięgnąć po krówki reklamowe i się nimi delektować.
Jaki z tego morał? Taki, że krówki, powszechnie uważane za bardzo lubiane i bezpieczne w promocji, w dalszym ciągu mają pewną grupę osób, nieufanie do nich podchodzących. Podejrzewamy, że problem nie leży wyłącznie w tym, co sobą prezentują krówki, ale przede wszystkim tym, że częstując się krówkami, w jakiś sposób zobowiązujemy się do zakupu produktu, na który w rzeczywistości nie mamy ochoty. Jest to poważnym problemem firm, które decydują się na taką promocję, często wykonywaną na przykład w hipermarketach. Występujący w niej duży współczynnik odrzucenia przez konsumentów sprawia, że z roku na rok, coraz mniej firm decyduje się takie promocje urządzać. Zamiast nich, decydują się one na wcześniej wspomniane krówki reklamowe, które mogą być rozdawane w wielu niezależnych od siebie miejscach, co z kolei przekłada się na pozyskanie większej liczby klientów mniejszym kosztem. Wykorzystując tak krówki reklamowe, zyskuje się dodatkowo w oczach osób, które nie myślały o tym, aby kiedykolwiek korzystać z naszych usług ? krówki mogą je do tego zachęcić.
Dodaj komentarz